Hej, vi använder oss av cookies. Det finns olika typer av cookies med olika syfte. Vi använder cookies för analys och för att webbplatsen överhuvudtaget ska fungera.

Om du vill ställa in vilka typer du tillåter gå till vår sida för cookie-inställningar. Om du tycker alla våra cookies är ok, klicka på okej (duh).

Du är här: Hem > Artiklar >

Känslorna i fokus på ny RFSU-webb

Publicerad:

Winston har, på uppdrag av RFSU AB, byggt webbplatsen www.gravidjaellernej.se där RFSU AB samlar sina kunskaper om graviditets- och ägglossningstester. Och utmaningarna var inte tekniska i första hand.

Winston har, på uppdrag av RFSU AB, byggt webbplatsen www.gravidjaellernej.se där RFSU AB samlar sina kunskaper om graviditets- och ägglossningstester. Och utmaningarna var inte tekniska i första hand.

– De flesta liknande webbplatser pratar om teknik och funktionalitet, men för oss är det viktigare att bemöta alla de känslor man kan ha inför ett graviditetstest: förväntan, överraskning, glädje, rädsla, besvikelse etc, säger Christina Gjerulf Branting, marknadschef på RFSU AB.

Winston satte därför ihop en arbetsgrupp som tittade på alla delar, inte bara tekniken. Och i nära samarbete med RFSU AB tog man fram webbplatsens design, bildspråk och tonalitet – allt för att bemöta besökarnas känslor, förmedla kunskap och få rätt balans mellan produkternas identitet och RFSU AB som avsändare. Winston har svarat för informationsstruktur och interaktionsdesign, grafisk form, utveckling och implementering samt vidareutveckling.

– Winston har varit väldigt lyhörda under hela processen – det har varit ett jättebra samarbete. Vi på RFSU AB har svarat för innehållet, men vi har jobbat väldigt tajt med Winston för att formen, tonaliteten och innehållet ska kommunicera på rätt sätt, säger Christina Gjerulf Branting.