Dennis och Love nya på Winston

2015.10.20

Winston fortsätter att växa och har anställt två nya interaktionsdesigners: Love Larsson och Dennis Adamsson.

Dennis är utbildad data- och systemvetare specialiserad på användbarhet, och kommer närmast från rollen som operational excellence manager inom TeliaSoneras IT-enhet. Love Larsson har nyligen avslutat sin civilingenjörs­utbildning i medieteknik på KTH, med master inom interaktionsdesign och människa-dator-interaktion.

– Vår uppgift är att ta reda på användarnas behov och utifrån dessa designa lösningar som kan bidra till en förhöjd användarupplevelse. Det är både kreativt och problemlösningsbaserat, med många olika element såsom intervjuer, workshops, skisser, prototyper, användartester och kvalitetsanalys, säger de två nya medarbetarna i en gemensam kommentar.

– Rekryteringen är en logisk följd av vår tydliga inriktning att allt vi gör ska vara mätbart bättre. Affärsutveckling och interaktionsdesign är själva kärnan för mätbarheten, säger Winstons vd Mårten Boman.