Ny webbplats stärker Sveriges Konsumenter

2015.06.11

– Det känns så skönt att vi nu har en riktigt bra webbplats. Det är viktigt för vår organisation, som med små medel ska åstadkomma mycket för konsumenterna.

Det säger Jan Bertoft, generalsekreterare för Sveriges Konsumenter – en ideell organisation som kämpar för alla konsumenters rätt till skydd, inflytande och möjlighet att göra medvetna och hållbara val. I dagarna lanserades deras nya, responsiva webbplats www.sverigeskonsumenter.se.

– Winston har producerat hela webbplatsen: idé, design, teknik och struktur, i nära samarbete med kunden. Syftet med sajten är att stärka Sveriges Konsumenters varumärke, öka kännedomen samt stödja arbetet med att ny nya människor. Målgrupper är både beslutsfattare och konsumenter, säger Fredrik Lundberg projektledare på Winston.

Winston har tidigare även tagit fram projektwebben stilmedveten.se på uppdrag av Sveriges Konsumenter. Syftet med sajten är att uppmuntra, samla in och sprida ungas initiativ och idéer om hur man blir en mer hållbar modekonsument. 

– Vi har ett mycket gott samarbete med Winston och berömmet för den nya webbplatsen har redan börjat strömma in, säger Jan Bertoft.