Winston lyfter Scanlogs digitala närvaro

2017.06.27

Att nå igenom bruset är en förutsättning för att kunna nå sina målgrupper. Och för att Scandinavian Logistics Partners AB (Scanlog) ska nå målet att bli Nordens främsta speditions- och logistikföretag kärvs en digital närvaro som gör precis detta. Winston har därför fått i uppdrag att analysera hur Scanlog kan utveckla sin digitala kommunikation.

– Vi har fått i uppdrag att ta fram strategier och koncept för hur Scanlog ska stärka sin närvaro på nätet - inklusive de sociala medierna – för att i förlängningen bidra till en ökad försäljning, säger Fredrik Lundberg, projektledare på Winston.

Nästa steg blir sedan att göra en övergripande förändring av hur Scanlog presenterar sig digitalt och interagerar med sina kunder.

– Då kommer vi även att ta fram en ny webbplats, med ny design och nya funktionaliteter. Den befintliga webbplatsen har fem år på nacken. Därför är behovet stort inte bara av en design- och innehållsmässig förnyelse utan även en teknisk uppgradering, som gör att sajten bättre kan interagera med Scanlogs interna system.

Arbetet inleds i september 2017 med en analysfas, som sker i nära samarbete med Scanlog.