
Jernhusen
Prestigelöst samarbete gav flexibel webbplats
Huge – ett av Sveriges största kommunala fastighetsbolag – anlitade Winston för att bygga en ny webbplats, med höga krav på flexibilitet och förankring i företagets nya varumärkesplattform.
Den största utmaningen var att sortera och strukturera innehåll och funktionalitet för att möta de olika målgruppernas behov på ett överskådligt sätt. Sajten skulle kunna utvecklas över tid, beroende på Huges behov, och även kunna förändras i takt med deras verksamhet.
Detta löste vi genom att dels lyfta fram prioriterade funktioner, dels skapa ett flexibelt ramverk som gav Huge möjlighet att lyfta rätt innehåll vid rätt tillfälle, och i maj 2017 levererade vi en komplett webbplats. Kunden har även tecknat ett förvaltningsavtal, och vi har gemensamma förvaltningsmöten där vi analyserar mätresultaten och diskuterar vidareutveckling av sajten.
Eftersom uppdraget var en total omgörning lade vi ner mycket energi på den inledande förstudien, som bestod av analys, strategi och koncept. Vi fastställde syfte, mål och effektmål i nära samarbete med Huge – både genom workshops, intervjuer och behovsanalys.
Prestigelöst samarbete gav flexibel webbplats
När två användarupplevelser blev en
Mitt nya jag
Sverige i siffror
Avskalad, modern & enkel
Siffror och människor
10 000 nya medlemmar
Gravid - Ja eller nej?
Hållbar webbplats ger hållbara transporter
Information & inspiration för resenärer
Konsumentmakt på webben
För en mer nöjd resenär
Användartester banade vägen
Tre målgrupper, en webbplats
Mätning och vidareutveckling